Jumaat, Februari 18, 2011

Termengah-mengah membuat kerja....Report....

Best Blogger Tips
Assalamualaikum dan salam sejahtera.......salam hari jumaat yang indah permai
Hari ini tugasan seperti abiasa....masuk ke kelas cume berlainan blok. Agak keletihan bila sampai ke kelas yang kedua......turundari tingkat 3 blok D dan kemudian naik ke tingkat 3 blok A.....Dan hari ini juga mendapat tugasan rasmi untuk menyediakan soalan Science year 3......kena la study dulu soalan2 lama untuk buat paper 2. Yang penting siap dibuat dan dihantar mengikut jadual yang "aku" sendiri buat...............

Hari ini juga kak Normah bagi surat untuk diisi............isi jela apa2 yang patut............termasuk kena relief kak Manja (ok tpi yg xok ialah tak ada yang beritahu awal untuk masuk ke kelas tersebut....terkejut juga la tpi nasib tak jadi apa2).

Arini juga mama bekalkan aku makanan untuk ke sekolah......" wahhh, cantik bekas makanan 2 kn"
Bekas memang comel macam kat bawah ni...........
aku ada semua warna tapi yang bawa tadi warna hijau....
Dapat percuma masa beli susu Sustagen Kids untuk Airiel.........aku gunakan jela...cantikkan hahaha. Yang penting kenyang dan gembira dengan rezeki yang diberi. Seronok pula bawa lunch box 2...dah lama tak bawa bekal ke sekolah....bawa air selalu la.....Alasan paling kukuh untuk berjimat selain kantin masih lagi ditutup....yum..yum..yum............

Arini juga berlangsung taklimat program tahun 6.......Mentor Mentee (ala anak terangkat.....adakah ia macam program.....
sekadar hiasan....tak ada kaitan pun.....
Memang tiada kaitan langsung dengan rancangan kat TV3 kan. Program ini untukmeningkatkan prestasi murid tahun 6 saja. Aku join grup 4 bermula hari selasa depan pada 1.10 hingga 1.40 ptg termasuk hari sabtu tertentu (nak buat waktu lain digalakkan). dari list yang aku dapat ni......ok la aku sedia untuk membantu mereka asalkan mereka ada usaha untuk bersama2 meningkatkan diri sendiri....give and take la....dan aku dapat 9 orang budak kelas 6 Amanah....

  • Faiq Aqil Norhuzaimi,
  • Faisal Afiq Zin Azman,
  •  Muhammad Danish Johari,
  • Amirah Syakirah Ahya,
  • Nur Fatihah Nor Shamsuhaimy,
  • Nurul Afiqah Azli Fitri,
  • Nurul Ayu Natasha Azhar,
  • Siti Humairah Hamzah dan
  • Umairah Mohd Nazri.

Tengok list di atas.....ada yang aku dah biasa dan ada yang kena kenalpasti dulu baru buat sesuatu. Bahan akan disediakan dan bahan tambahan akan diusahakan...........juga seorang lagi mentee tambahan nak kena jaga juga. Bantuan ini perlukan komitmen yang tinggi. nak jaga prestasi setiap mentee agar sentiasa naik bukan kerja senang. Tak pa aku akan berusaha walau sekarang aku berada di tahun 3..hahahahaa

petang ini macam biasa ada latihan hoki plus latihan olahraga.................dan jam 8 pagi esok ada latihan olahraga plus meeting AJK PIBG (GB dah ingatkan kena datang jam 9 pagi)....semua nak buat serentak dan plus plus.............selain paper ujian bulanan...untuk diri sendiri....dah letih cari idea.......

Jazakumullahukhairun Khathira...
Wabillahitaufiqwalhidayah wassalamulaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..
Aku Yang Kembali Rajin Semula.....Nukilan jari jemari halus,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan